2014. január 5., vasárnap

...ha elmúlik karácsony ... ?

Tegnap már nem bírtam magammal - egyszerűen neki kellett állni. Tetszik a nagyon szépen rendben lévő lakás, de már muszáj volt.
Szerencsés ember vagyok, mert az én decoupage-szenvedélyem bizony jó nagy felfordulással tud járni, s a családom ezt jól tolerálja. (Bajban is vagyok, mert a Jézuska hozott a nappaliba egy nagyon szép szőnyeget, s azt hiszem az év kihívása az lesz, hogy hogyan fogom megkímélni, merthogy én ott alkotok (tehetném máshol, de nem szeretnék ezekben az órákban sem távol lenni a családomtól, ez így indult, amikor elkezdtem, s valahogy gyökeret vertem a nappaliban - ez van ).
Szóval úgy éreztem nem bírom tovább, s  nem kell nekem már se szalvéta, se decoupage-papír, egyszerűen csak vegyek már magam elé némi festéket, pasztát és néhány ecsetet. S annyira jól esett látni, ahogy óráról órára öregszik a natúr fa doboz a kezeim alatt...
Ez lett belőle:.
Talán erre mondják hogy "Shabby Chic stíllus". Én mindig félve merem használni ezt a kifejezést, mert sokan, sokféleképpen értelmezik, s néha eltűnődöm azon: vajon én nem gondolom jól, vagy sokan mások?

A Shabby Chic egy  viszonylag új stílusirányzat a decoupage terén, talán ezért értelmezzük még ennyi  múlt távlatából is oly sokféleképpen. Úgy 1989. környékén született (ez azért ugye már történelem, csak hozzánk, decoupae rajongókhoz gyűrűzött be kicsit megkésve), megalapítója Rachel Ashwell volt.
 A "shabby" jelentése fakult, a chic jelentése: elegáns. Talán ezért van - hiszen a két alapszó jelentése annyira ellentétes,- hogy nehezen találunk bele ebbe az irányzatba. Én a magam részéről nem is igen szeretem használni - pont emiatt. Mindenesetre nekem ilyesmi ez a stílus, hozzátéve, hogy most talán az enyém is kilóg belőle attól, hogy a fekete-fehér kontraszt úgy gondolom nem "alapköve" ennek az irányzatnak, a "kopottan elegáns" stílus, azaz a shabby chic nekem valami fehéres - drappos - kopottas, látványában ehhez hasonló, de leginkább "világosabb színvilágú" alkotást jelent, akár szalvétával /decoupage-papírral spékelve.
Szeretnék ebben a témában okosabb lenni, ha valaki nagyon érti, kérem írjon nekem! :-)







Az előző bejegyzésben annyira kis lusta voltam, s annyira úgy éreztem, hogy már minek is, hogy masnik nélkül tettem fel a faalapra készült karácsonyfadíszeket.
Amint elküldtem a bejegyzést, valahogy "elszégyelltem" magam", s még aznap délután készültek rá masnik, mégiscsak volt még néhány napjuk az ünnep végéig... Megmutatom "masnisan", helyükön is őket:



Ami nagyon elszomorít, hogy ennek a gyönyörű, szerintem az év legszebb ünnepének mindjárt vége. Holnap "Vízkereszt" - s a hagyományok szerint ekkor kell leszedni a karácsonyfát. Hát... - én bizony gyakran erre ráteszek még néhány napot, akár egy hetet is(csak mert annyira szép!!!) Az idén azért is ki fogom tolni, mert nézzétek csak, a fenyőfánkon lévő angyalkák is "visszafognák" a lehulló fenyőtüskéket, csak hogy ne múljon el még ez az ünnep. (A fotó teljesen véletlen, a felmasnizott függőim fényképezésekor készült, de nem bírom nem megosztani veletek.)






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése