2012. augusztus 25., szombat

Nyomda házilag

Jó nagy a hőség odakinn, úgyhogy maradtam házon belül. Az email-eket olvasgatva - hát ebben is lemaradtam picit - találtam egyet, kicsit amolyan "közérdekűt". K. Éva kérdezi tőlem, hogy elárulnám-e mivel mintáztam az utoljára feltett "Mária gyermekével" képem széli részét. Tippel is, ugye szilikonos nyomda? Nem kedves Éva, s mivel ez az ötlet talán többeknek jól jöhet, itt válaszolom meg. Nem ez a spanyol viasz, jól tudom, de egy olyan olcsó és jó ötlet, ami azt gondolom sokaknak hasznos lehet.

Amikor elkezdtem ezt a blogot nem terveztem különösebb "oktatást", azt gondolom erre a világhálón szörfözve akit érdekel megtalálja a maga tutorial-jat, én is így kezdtem, én is így tettem anno, s mivel található belőlük viszonylag szép számmal, nem gondoltam, s ma sem gondolok arra, hogy amolyan lépésről lépésre leírásokat fel kellene tennem, s hogy arra valaki is kíváncsi lenne.
Javítson ki az, aki úgy érzi tévedek ebben.

Azt azért őszintén le kell írnom, bizony azokat az okosító, amolyan step by step-eket sajnos nem igazán a magyar oldalakon találtam meg - na jó, olyat, hogy decu-ragasztó + szalvéta és akkor azt hogyan is tedd fel cserépre, fára, bármire, azt igen, de aztán ezen minimál-program után akkor amikor én ezt tanultam magyar vonatkozásban szinte ennyi volt a felhozatal -, de fordítóval ezek a nyelvi akadályok is leküzdhetők (részben, mert sokszor azért komoly fejtőrést okozott a magyarra átírt változat, máskor meg szó szerint röhögőgörcsöt; aki próbálta már bizonyára tudja miről beszélek).

Nos, kedves Éva! Remélem visszatérsz a blogra, s itt olvasod a válaszomat. Gyorsan "lőttem" egy képet az alkatrészről. Ez nem más, mint gumilapra ragasztott dekor-madzag. Nemes egyszerűséggel fogtam egy darab gumilapot (A4 méretben igazán olcsón beszerezhető), jól látszik a képen, hogy segítettem magam-magamnak, s előre tollal felrajzoltam a kacskaringókat - akinek 0 gyakorlata van, akár indigóval csodákat is rajzolhat:) - , kb. kimértem a madzagok hosszúságát és felragasztottam a tintás rajzra (én a Pentart általános ragasztóját használtam). A könnyebb használat céljából nagyjából körbevágtam  a gumilapot. A madonnás képnél csak a nagyobbat használtam.  Néhány "bevetést" garantáltan túlél, a nagy már túl van legalább 5-ön, s most esett le róla egy kis "kanyar" ennél az utolsó használatnál, az elmosás során (látszik is a fotón a hiány). Szóval, ha ennyit kibír néhány forintért, hát van némi megtakarítás a szilikonos nyomdával szemben, ami több ezer forint/darab, s igen nagyon kell rá vigyázni. Nekem is van, én is vigyázok rá:) Persze használom, de nem mindenre, s ennyire mély mintát nem is lehet vele az alapba nyomni! Talán ha legközelebb csinálok ilyet az elvágott madzagvégeket kicsit megolvasztom (gyertyaláng, viaszba mártás, nos nem is tudom, attól függ, hogy műszálas, vagy természetes anyagól van a madzagunk), hogy ne bomoljanak ki idő előtt. Talán még egy jó tanács, ha természetes anyagból van a madzagunk, érdemes előtte forró vízbe mártani, megszárítani, s úgy felhasználni, éreztem használat közben, hogy kicsit zsugorodott, s ez így elkerülhető.

Remélem hasznos voltam, ha igen, megírjátok egy kommentben?






4 megjegyzés:

  1. Váóóó! Micsoda frappáns ötlet! Egyszerű, de nagyszerű! Olcsó, és nem "ráz"! Na, de félretéve a viccet, nagyon klassz!! Fogok csinálni magamnak! Köszi az ötletet!

    VálaszTörlés
  2. Tényleg nem ráz :)) Használd nyugodtan! Én azon is elagyaltam, hogy ez valami sodrott drótból szépen meghajlítva (persze akkor kemény alapra ragasztva) is jó lenne. Csak még a sodrott drót nem akadt az utamba - pedig az emlékeimben él ilyen kép, úgyhogy biztosan létezik, van ilyen, mert láttam már olyat valahol:)
    Ékszerkészítők most előnyben! Ti biztosan tudjátok a nyitját ennek, s dróthajlításban profik vagytok!

    VálaszTörlés
  3. Szerintem ezeket a szuper olcsó és szuper egyszerű könnyen kivitelezhető ötleteidet bátran megoszthatnád velünk. :D
    A jó pap is holtig tanul... :D
    Köszi Rózsa, nekem nagyon is hasznos ötlet volt és ki fogom próbálni!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igyekszem "bátorodni" ! Örülök, hogy hasznos másnak is.

      Törlés