2013. július 21., vasárnap

Transzfer technika

... ahogy a nagykönyvben meg van írva, vagy mégsem?
Mert most először az igazi kemikáliával, azaz a transzfer-géllel dolgoztam, s valahogy semmivel nem lett jobb mint az eddigiek, s ha őszinte akarok lenni még olyan sem. Persze ez nem a gél hibája, valószínűleg az enyém. Amikor ilyet csináltam először a transzfer-gél még határon túl volt, úgyhogy "vissza a kályhához" elv alapján dolgoztam, s nekem azok mind - én legalábbis úgy gondolom - szépek lettek. Most, hogy végre hozzájutottam az igazi "varázsszerhez", azt kell mondjam ennél többet vártam, de ez még egyszer mondom, biztosan nem a szer, hanem az én hibám. Talán ezzel máshogyan kell dolgozni, csak így hirtelen elsőre nem sikerült ezt megfejtenem.
A lényeg, hogy vettem egy régiségkereskedésben egy fém vázaszerű valamit, kifejezetten  jó formával, s egy nagy fa alapú tálat. Ezekre dolgoztam. (Férjem poénkodott is, hogy lehet, egyszer valami nemesfém bármit fogok decoupage-olni, mert azt gondolom, hogy mondjuk ezüst helyett egyszerűen csak egy ócska fém - lehet, hogy igaza van, s egyszer, ha aranyat nem is, de mondjuk egy ezüst tárgyat kapásból leminősítek és átalakítok porcelán-hatású bármivé :-)
Először a fém vázát készítettem el, nekem nagyon tetszett a fekete aládolgozás, hogy nem egy kiabálósan fehér valamire teszem fel a transzfert, lehet, hogy emiatt, de kicsit "eltűnik" az alapon a transzfer-minta, s a fatálon se lett karakteresebb, pedig ott először a kép helyét letakarva ki is hagytam, hadd fehéredjen, de úgy meg annyira elvált - noha akkor még a kép szépen látszott - , hogy nem tetszett, inkább ott is "beleveszejtettem" a háttérbe. Ilyen lett, de nem az igazi. Majd még gyakorolom, vagy megyek vissza a "kályhához".




 




4 megjegyzés:

  1. Rózsa! Nekem így is nagyon tetszik! Szép lett, miért vagy elégedetlen magaddal???
    Puszi

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szépek lettek, mit érzel, mi az, ami nem olyan lett, mint az eddigi tapasztalatok? Én sem vettem még transzfer gélt, most az acetonost szeretném megpróbálni...

    VálaszTörlés
  3. Nekem se vált be a transzfergél, inkább maradok a régi kutyulmányomnál... Nekem sokkal sérülékenyebbnek tűnt, és a végén le is mostam inkább az egészet. :)De ez szép lett, nekem tetszik. :D

    VálaszTörlés
  4. Köszönöm Lányok. A problémám a kép élességével van leginkább.Azt gondoltam ezzel a pasztával a legapróbb kis fekete vonás is élesen látszódni fog. A töcskölős-fröcskölős aláfestés nyilván tompít mindezen - de az meg nagyon tetszett, a hátteret mindenképpen így akartam - , viszont a transzferolt motívum itt-ott, ha nem is látszik pont a háttér miatt, de hiányos. Ahogy Tünde is írta igazán sérülékeny, nagyon óvatosan, gyengéden és alig vizezve kell a papírt ledörzsölni, így utólag azt gondolom nem voltam túl gyengéd, s kicsit talán túl is nedvesítettem a papírt :-) Na, majd legközelebb.

    VálaszTörlés