2013. március 16., szombat

Nosztalgia dobozok

...Jelentem túl éltem én is az elmúlt két nap természeti katasztrófáját, s mivel olyan tömeget érintett és gyötört meg az a nap, amikor a tél "egy utolsót" rúgott még, nem is részletezném, hogy velem ez hogyan történt meg.
A hosszú hétvége azonban megkurtult, csütörtökön hajnalban elmentem dolgozni, délután fél négykor elindultam haza és 26 óra múlva, pénteken este haza is értem.
Két dolog azonban megerősítést nyert ettől a rémes kalandtól, az egyik, hogy a természetnek igenis van ereje, rémisztő ereje; a másik, hogy nem minden emberből veszett ki  a segítő szándék, noha én magam is gyakorta gondoltam ezt korábban.

Kreálni ugyan nem volt időm, de azért a fényképezőgépet elővettem, szerdán fejeztem be ezeket a dobozokat. A jellegzetes orosz egymásba rakható festett fa játék, a matryoshka (vagy magyarosabban írva matrjoska) baba jut eszembe róluk. Leggyakrabban azok is női alakot ábrázolnak, ezen a négy darabos doboz-szetten vintage-képeket használtam, édes-bájos kislányok formájában (imádom őket!). Na jó, ezek azért másként mutatnak, mint az orosz fa figurák, de egymásba rakhatóak, ezért mondtam itthon a családnak, amikor készültek, hogy ezek az én matrjoska-babáim.

Szerettem volna őket egy stílusban tartani, de nem egyformára készíteni. Ilyenek lettek:










5 megjegyzés:

  1. Számomra legszebb a majdnem legnagyobb! Nagyon helyes darabok!

    VálaszTörlés
  2. Ennek azért örülök, mert nekem is az tetszik leginkább. Mindegyik doboz alsó része más-más, a legkisebbnél szilikonos nyomdát, a következőnél stencilt használtam, a legnagyobbnál csak több színnel festés, és a "majdnem legnagyobb" kézi csíkos festés, korábban csak olyan "sterilen" csíkosat csináltam még, ilyen elmosott-egybemosott, nem szabályosan csíkosat most először és nagyon tetszik. Mellesleg ezen van egyedül csipkeszalag, s szerintem sokkal szebb, mint a szatén, s az ilyen vintage-darabokhoz jobban is illik. Nem zárom ki, hogy annak idején ilyen szatén szalagok még nem is léteztek, már csak ezért is jobban illik rá a csipke. Nagyanyáink szerintem még csak a danubia-szalagot ismerthették :)

    VálaszTörlés
  3. Rózsám! Nekem tetszik az összes dobozod! Szépségesek! :)))))))

    VálaszTörlés
  4. Tündi. édes vagy, naaagyon köszönöm!!!!!

    VálaszTörlés
  5. Szia Rózsa!

    Nagyon gyönyörüek a dobozok. Nekem tetszik mind a három.
    Igényes szép munka.

    Kecskemétiné Gyenis Zsuzsa

    VálaszTörlés