2014. február 24., hétfő

Kísérlet - üvegen

Ma este hoztam egy üvegtálat, amolyan kísérleti nyúlként említeném, mert a rajta használt kemikáliával kapcsolatban eleinte voltak fenntartásaim.
Történt, hogy valamikor - s bizony már elég régen - nagyon akciós áron kínáltak egy Esprimo terméket, ami Deco glass volume névre hallgat. Nem is nagyon bírtam ki, hogy ne rendeljek belőle vagy fél tucattal, különböző színekben. Hogy a tubusokon az "interferenza" szó pontosan mit jelent nem tudom - talán valami színjátszót?, áttetszőt? -, mindenesetre így a tubusban mindegyik egy világos, kissé fényes, színjátszó pasztának tűnik, először azt hittem, hogy küldtek nekem hat egyforma színt, de aztán kiderült, hogy mégsem.
Ha valamihez hasonlítani szeretném, talán olyan, mint a Pentart Chameleon üvegre való effekt-festékei, azok is ilyen kis sejtelmesek, hogy amíg nem kenjük fel nem igen látjuk, hogy mondjuk a kék az tényleg kék-e és ha igen mennyire, s a barack szín az tényleg barack.
A tubuson magyarul mindenesetre ennyi áll: vízbázisú, struktúrhatású paszta, üveg, kerámia, stb. díszítésére.
Akkor tettem is egy "sovány" próbát, egy kis üvegtányérra felhordtam belőle, nagy kíváncsian minden színt kipróbálva, de gyorsan megbeszéltem magammal, hogy ez bizony nem az én világom. Aztán egyszer újra elővettem és egy műanyag irattartóra három kiválasztott színnel amolyan márványos maszatolásba fogtam, kicsit talán közelebb került hozzám az anyag, de még mindig nem szerettem bele. A genotermről mindenesetre szépen lehúzható volt a cucc,akár egy matrica, s gondoltam valami mozaikszerűséget egyszer majd csinálok belőle (azóta is őrizgetem, mert hát igen, majd egyszer...).
Most viszont úgy tűnik mégis eljött az ideje, hogy valamit kezdjek ezekkel.
Elkezdtem ezt az üvegtálat, a tál hátulján dolgoztam, s odáig, hogy feltettem a képet és körbe megcsináltam a repesztést és az antikolást egészen szaporán haladtam, de aztán megtorpantam: hogyan tovább. Érdekes is legyen és szép is - elvégre az egész ív rizspapírt emiatt az egyetlen kislány miatt vettem meg, szinte csak ez tetszett rajta, de ez nagyon -. Amikor matattam a festékek között ismét rám köszöntek ezek az Esprimo-s tubusok. Mivel nem írtunk már kora estét - inkább éjszakát -, gondoltam alszom még rá egyet, de úgy tűnt másnap, hogy nem aludtam ki magamból a kíváncsiságot, s szerintem jól tettem. Nekem kifejezetten tetszik a végeredmény.
Azt azért hozzá kell tegyem, nem csak ezekkel a festékekkel dolgoztam, nekem az úgy nagyon tömény lett volna, de így kombinálva szerintem látványos és szép a végeredmény.

Remélem más is így lesz ezzel, mutatom és várom a véleményeket! :-)

(A fotók - szóval bocsánat, azok bizony nem profik, s ráadásul esti lámpafénynél, vakuval, üveget - szerintem ezt én soha nem is fogom megtanulni.)











3 megjegyzés:

  1. Szia Rózsa!

    Ez a kisérlet üvegen nagyon jól sikerült. A végeredmény nagyon gyönyörű lett, csak gratulálni tudok hozzá.
    Kecskemétiné Gyenis Zsuzsa

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát munkaidő van benne rendesen, de jó "játék" volt ez is.

      Törlés
  2. Kedves Rózsa! Nekem nagyon tetszik,nagyon szép lett! Csepeli Eta

    VálaszTörlés