2012. november 13., kedd

Angyali üdvözlet

Még mindig üveg, egy nagy üvegtál pontosan. Ennyi üveg attól, akinek mániája a dobozolás? Nem ismertek rám? Hát én sem!

 Ez ugyan szalvéta, de azért erről is tudni kell egy s mást. Mint például azt, hogy ez is egy festmény, pontosan annak egy részlete, s hogy ez a kép is kötődik valakihez, egy olyan szerzőhöz, akinek neve van e világban. Egy francia festő, William-Adolphe Bouguereau, aki nagyon sok portrét, életképet, történelmi és vallásos témájú képet megfestett. Több mint 700 befejezett munkáját tartják nyilván, s ez a szám még akkor is nagyon jelentős, ha tudjuk, hogy szép kort megélt (1825 -1905).
Eklektikus művészként említi az irodalom. Nekem az eklektikus stílus leginkább az építészettel függ össze, s valami olyasmit jelent - remélem nem tévedek- amikor egy alkotáson belül különféle korok, stílusok, irányzatok jegyei együttesen megtalálhatóak. Azért akit részletesebben érdekel ez a dolog inkább olvasson utána, nem szeretnék nagy mélységeket megérinteni ebben a témában, főleg azért, mert én a műveit nézegetve nem érzem, hogy olyan "mix-íze" lenne, de nyomatékkal kijelentem, nem vagyok műszakértő, még csak hozzáértő sem, én nagyon egyszerűen és spontán döntök ilyen téren: egy festmény vagy tetszik, vagy nem, vagy megérint, vagy nem, s ugyanez áll magára a festőre, amikor nem egy, hanem összességében a műveit nézegetem. Ilyenkor pedig nem is nagyon boncolgatok, elemezgetek - a verselemzés az iskolában sokkal jobban ment :) -.
Mindenesetre portréi és mitológiai tárgyú művei között nagyon sok csoda található. Annak idején, amikor a jó öreg Google segítségével rátaláltam rengeteget lementettem magamnak. Az arcok, emberek megfestésénél valami hihetetlen gyengédséget alkalmazott, s ezt nincs az az ember, aki ne érezné, aki a műveit nézegeti. Ugyanezt lehet érezni azon témájú festményeinél is, amelyekben egy-egy életképet jelenít meg, ezeknél szinte tapintani lehet az otthon melegét, s bizony mitológia témájú alkotásaiban is szép számmal akad gyönyörűség.

















3 megjegyzés: