2012. február 16., csütörtök

Rózsás hangulat 2.

Itt jön a néha kérik - rózsakategóriában.
Esküvőre készült, kicsit meg is volt szabva ám az irány, ami úgy szólt, hogy legyen rózsás, antikolt, repesztett, ládaszerű formájú, s legyen rajta a fiatalok képe, s mindehhez - gondoltam ezt már csak úgy magamtól - fiataloknak készül, tehát úgy is nézzen ki.
Jó az ilyen alapos formai elvárás - vagy nem? Őszintén szólva szeretem, ha rám bízzák, hogy milyen legyen, s szerencsére mindig rám bízzák - legőszintébben szólva azt szeretem, ha leülök, csinálok valamit, amolyan lelkem örömére - , ennek ellenére ez a határozott elképzelés se sértő, se sokkoló nem volt, inkább akkor és ott kifejezetten aranyos. Na jó, minden esetre irányt szabó, de ez egyáltalán nem baj.
Némi elképzelést nem árt ha felvázolnak az embernek, úgy mégis csak könnyebb. Abból már rögtön az elején ki is derül, hogy szeretnék-e én egy olyat csinálni, vagy nem. Mert amit én nem szeretnék, ami az én ízlésvilágomba nem passzol, olyat  nem csinálok.
Egy biztos, szerencsés pillanatban kérték ezt tőlem. Írtam arról kicsit korábban, hogy Sólyom Gabinál jártam tavaly amolyan on-line tanórán többször, s néhány nappal előtte nála, ott lestem el a repesztésnek ezt a technikáját, mai napig örülök, hogy becsekkoltam erre nála.  Amikor megveszünk egy alapanyagot, itt a festékekre, lakkokra, mindenféle kemikáliára gondolok, azon van egy használati utasítás és ez így van jól, hadd tudjuk már mindjárt az elején, hogy mit is kell ezzel kezdeni. De ott, a dobozon egy használati utasítás van leírva, slussz. (Azt tényleg csak zárójelben jegyzem meg, hogy bizony az is sokszor rémisztően foghíjas, pontatlan, különösen, ha külföldi gyártók termékeit vesszük, magyar használati utasítással felcímkézve. Biztos találkoztatok már pl. kínai termékeken  kényszerűségből felragasztott magyar használati utasítással. Csak az a különbség, hogy azon jót mosolygunk, de azért tudjuk hova rakni magunkban, itt azonban használjuk, ahogy írják, s néha a végeredményt látva kicsit sincs kedvünk mosolyogni.)  Hát az a fajta használati utasítás, ami alapján Gabi akkor dolgozott gyári csomagolásra még nem került az biztos, és nagyon-nagyon szép végeredményt ad. Ha egyszer itt jársz Gabi, ezúton is köszönöm.
Bőrhatású, hihetetlenül szép, repedezett felületet ad ez  a technika, s mindezt úgy, hogy közben a színekkel, árnyalatokkal is játszani tudsz és kell is, hogy játssz, hiszen csak akkor lesz szép.
Kicsit  /na jó nagyon/  félve indultam neki egy ekkora nagy dobozon ennek az új technikának a kipróbálásához, de minden nehézség nélkül ment a dolog.
Ez lett belőle: (a fiatalokat "kitakartam")







3 megjegyzés:

  1. Ez a doboz nagyon tetszik! Dolgoztam már repesztett technikával, de ezt a bőr hatást adó anyagot (?), eljárást (?) nem ismerem.
    Adnál róla infót?
    Örülök, hogy megtaláltam ezt az oldalt! Májusban esküvőre megyünk, szeretnék sk ajándékot vinni.

    VálaszTörlés
  2. Örülök Neked, s annak is, hogy tetszik a doboz. A bejegyzésben írtam, ezt Sólyom Gabinál tanultam, s nem igen tudnám néhány mondatban leírni a mikéntjét. A lényege nem a felhasznált anyagokban rejlik, mert az ma már mind kapható nálunk, hanem az alkalmazás és a felvitel módjában, de ez tényleg a decoupage azon része, amit szerintem csak úgy lehet elsajátítani, hogy látja az ember. Hosszú ideig "hallgatott" Gabi, de az on-line foglalkozásai visszanézhetőek, s talán hamarosan újabb ilyen foglalkozásokat is fog majd tartani.
    Azért remélem vissza-visszatérsz a portára, s fogsz tudni "ötletelni". Egy esküvő szerintem nagyszerű alkalom arra, hogy decoupage technikával készült ajándékot vigyünk.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm a választ, közben már többet olvasgatva az oldalon, megtaláltam a "megfejtést", és az online tanfplyamot is.

      Törlés