2012. február 22., szerda

Transzfer technika

A decoupage egy nagyon tág tér, annyi minden belefér és ez nagyon jól van így.
Ilyen valami a transzfer technika, ami önmagában nem decoupage, de a műfajba remekül beilleszthető és nagyon látványos, nekem legalábbis nagyon bejön. Egy ideje nagyon foglalkoztatott, s nagyon szerettem volna ezt a technikai tudást magaménak. Bevallom sokat szörföztem a neten, ezerszer hálát adtam a google fordítójának, aminek segítségével nem voltak nyelvi akadályaim. Amikor úgy éreztem, hogy elméletben kellően "kitanultam", belevágtam. Valószínűleg szerencsés voltam, s az információ-áradatból, amit magamba szívtam sikerült az igazán célravezetőeket kiválogatnom és letesztelnem, mert az elkészült első darabok is egészen jól sikerültek, pedig háromféle technikát is leteszteltem. Másként készült a tányér, másként a két kerek dobozka, s egy harmadik megoldás eredménye a kis kávés aprópénzes doboz.
Gabi holnap tart egy on-line tanfolyamot ebben a témában - kicsit mosolyogtam, hogy egymástól függetlenül, erről egymással soha nem beszélve valami hasonló ügyön dolgoztunk :) - , s amióta meghirdette, tudom, hogy meg kell néznem Ő hogy csinálja. Valaki tegnap megkérdezte tőlem, ha ennyire tudom és ilyen szépen, akkor miért csekkolok be rá? Egyszer írtam már erről: nagyon jó dolog egyedül eljutni valahova - én azt az utat, ami eddig eljuttatott így tettem meg, s erre büszke vagyok - de mindig van tovább...








 






8 megjegyzés:

  1. Szia Rózsa! Remélem nem veszed tolakodásnak a kérdéseimet! Felbátorodtam, mivel nagyon kedvesen válaszoltál! Köszönöm szépen! Már egy ideje szemezgetek a transfer technikával! Elég sok videót megnéztem róla, csak azt nem tudtam kinyomozni, hogy milyen ragasztó vagy lakk kell hozzá? Megírnád a nevét? És hol lehet beszerezni? Ha nem zavarlak, biztosan kérdezgetlek!Köszönöm előre is!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Tünde!
      Mint írtam komoly tanulmányt folytattam ez ügyben, mielőtt belevágtam, s hidd el a transzferes technikához sikeres és nálunk is kivitelezhető technikai megoldás bizony nem egy és nem is kettő van, hanem több. Írtam is ebben a bejegyzésben, hogy a fenti darabok, azaz a négy tárgy összesen három technikával készültek és mindegyik működik. De az is igazság, hogy kinek a pap, kinek a papné…Volt a közvetlen környezetemben, aki kipróbálta, s neki az egyik nem, de a másik megoldás szép lett, volt akinek egyik sem. Így aztán nehéz észt osztogatni, s mivel nem rendezkedtem be "oktatásra"- ennek a blognak nem is volt célja ez -, így amolyan lépésről - lépésre, fázisfotókkal megtűzdelt leírást nem tudok adni. Mivel bogarásztál már ez ügyben a neten - mint írtad sok videót megnéztél róla - valameddig biztosan eljutottál. Az is jó volt, de egy jó tanács: most már ne videót nézzél, hanem leírást kérjél - főleg angol nyelvűt (amit aztán, ha nyelvi nehézségeid lennének - nekem is voltak - a fordítóval átültethetsz magyarra. Ez azért kell, mert a videókon olyan kemikáliákat használnak, amik késztermékek és nálunk nem kaphatóak. Ott soha nem váltják ki a használt anyagot mással, a leírásokban viszont elég gyakran igen, sőt, amolyan "vissza a kályhához" elv alapján születnek ezek a jó és használható ötletek. Ezek között találsz meglepően sokfajta megoldást. Némelyiket olvasgatva úgy elindul az ember agya, hogy még saját kútfőből is ötletelni tud hozzá. Én szépen összeollóztam őket wordbe (persze a fordítóval magyarosított verziót - , áttanulmányoztam, s a legszimpatikusabbakat próbáltam ki és mindegyik működőképes volt. A leírásokban többnyire fázisfotók is vannak.
      Anno egyszerűen csak összepakoltam őket wordbe, hiba volt, hogy nem mentettem el a forrásokat, most jól jönnének, de ha rákeresel, tuti célba érsz. Ezt azért merem kijelenteni, mert én kb. egy órája próbáltam, de azon kaptam magam, hogy egy csomó új dologgal lepett meg a jó öreg google és olvasok-mentek lázasan. Most például ráklikkeltem valamire, ez nem éppen kezdőszintje a technikának, amolyan „továbbgondolt” verziója, de biztos, hogy ki fogom próbálni (úgy egy órára be is akadtam itt, most már jó lesz folytatnom veled a levelezést).
      Tehát keress rá, szánj rá időt és a neked legígéretesebbnek tűnőt próbáld ki.
      Ha nincs kedved ezzel vacakolni, van még egy megoldás. Sólyom Gabi tartott ilyen foglalkozást, esetleg látogass el hozzá. Én már elkészítettem ezeket a tárgyakat, utána láttam nála, ő például egy negyedik – neten én nem találtam ilyet – megoldást mutatott be. Igaz, hogy térítéses a foglalkozás, de hasznos.
      Biztosan megértesz, de már csak emiatt sem írok konkrét recepteket, annyira tisztelem és szeretem Gabit, hogy ezt nem teszem. Egyről azonban biztosíthatlak, ha megnézed a foglalkozást, a transzfer újdonsága mellett más okosságokat is magadba szívhatsz, amiket később nagyon jól fogsz tudni használni. Mindjárt itt van a vastag papír eldolgozása, amire rá is kérdeztél, s a válaszomban szintén Gabira hivatkoztam. Ugyanebben a bemutatóban elsajátíthatsz egy olyan festési technikát is, amivel egy egészen különös, szép alapot készíthetsz a munkáidnak.
      Azért most, hogy a legvégére értem, rákattintottam a kis fotódra és látom, hogy a re-kreatívos lapon, Gabinál is rendszeres olvasó vagy. Ennek nagyon örülök, de valószínűleg akkor már jártál is nála on-line-olni, vagy nem? Gabinál van időnként kommentet küldő Tünde / Tündi kettő is, bár a neved ismerősen csengett, csak most jöttem rá, hogy az egyikük Te vagy. Viszont, ha követed Gabit, nem is értem a kérdéseidnek sem az okát, sem a célját.
      A játékba küldött munkád Bryellnél nagyon szép, itt is gratulálok Neked. Azt hiszem Marjánné Tündét dicsérted meg egyszer Gabinál, s ő visszadicsért, azt írta nem győz gyönyörködni az üvegekben, amiket készítesz. Megkérdezhetem, hogy azokat hol lehet megnézni? Ha publikus, megírod nekem? Hadd csodáljalak meg én is :)

      Törlés
  2. Szia Rózsa! Köszönöm a választ! Épp most nézegettem a Gabi oldalán a visszanézhető foglalkozásokat! Azt hiszem benevezek 1-2-re én is! Voltam már a Gabinál online foglalkozáson, de sajnos még csak a magazinokat szoktam nézni! Nem árulok el nagy titkot vele, de sajnos ennek anyagi okai vannak! Nem a foglalkozás drága, hanem az én pénzem kevés! A Facebook-on látta a Tünde a munkáimat! Nekem nincs blogom! Mindenképp rákeresek a leírásra, vagy a Gabinál megnézem, ami érdekel! Tudom, hogy bőven van mit tanulnom! Azért köszönök mindent! :)

    VálaszTörlés
  3. Szia Rózsa! Megint én...! Jelentkeztem a Gabinál online foglalkozásra! Köszönöm a tanácsod! Puszi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Tündi!
      Bízom benne, hogy Te sem fogsz csalódni és sok okossággal gazdagodsz. Figyelj és jegyzetelj (nem baj, ha 1-es külalakkal, de jegyzeteljél szaporán), akkor bármikor később elővéve teljesen fel tudod magad előtt idézni az egészet. Melyik foglalkozásra mész?

      Törlés
  4. Kedves Rózsa!
    Most kinéztem magamnak az alapokat, aztán majd meglátom még! A dekupázspapír felragasztása lesz az első, az biztos! Köszi az ötletet!

    VálaszTörlés
  5. Szia Rózsa! Addig próbálgattam ezt a technikát, még végül sikerült! Büszke vagyok magamra! (micsoda szerénység!)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ne légy szerény, nem kell! Ha valami sikerül, annak az ember lánya annyira örül, hogy nem is tud szerény lenni, s ez így van rendjén. Ebből kapjuk azt a töltetet, amitől tovább és tovább lépünk ezen az úton! Gratulálok!!!

      Törlés